Sunday, December 26, 2010

Projek Mega MEB - Dana Masjid/Surau

Salam semua...

Salah satu projek mega MEB ialah berkenaan dengan dana bagi masjid/surau. Kita sedia maklum yang setiap masjid dinegara kita memerlukan sejumlah dana dalam bentuk wang ringgit; samada bagi keperluan penyelenggaraan bulanan, pembesaran ruang solat, mahupun pembinaan masjid baru. Dan kita selalu terjumpa ahli-ahli atau kariah masjid ini diserata pelusuk negara, mencari penyumbang bagi mengisi tabung dana ini.
Berita baiknya ialah pihak MEB, melalui Projek MEB ada menyediakan kertas kerja bagaimana caranya bagi pihak masjid atau surau ini berusaha bagi mendapatkan dana ini. Bukannya menyediakan bantuan dalam bentuk wang ringgit bagi tujuan dana, tetapi memberikan cara dan bantuan bagaimana untuk mendapatkan wang bagi memenuhi tujuan murni tersebut. Sudah banyak masjid atau surau di negara kita yang menjalankan projek MEB ini bagi tujuan mendapatkan dana untuk kegunaan masing-masing.Tidak kira sebanyak mana dana yang anda perlukan; sama ada beratus ribu atau menjejah angka belasan juta, semua ini mampu didapatkan dengan bantuan Projek MEB ini.
Jadi, kepada ahli jawatankuasa masjid atau surau, sila hubungi pihak kami untuk mendapatkan penerangan lanjut berkenaan Projek MEB ini dan insyaAllah, sama-sama kita berusaha bagi menyediakan tempat yang lebih selesa bagi umat islam beribadah.

Wassalam
103975 

No comments:

Post a Comment